Sunday, October 21, 2012

Happy Sunday Morning!

Assalamualaikum and Happy Sunday morning to all!!!


"Ya Allah, kurniakanlah kepada kami sekeluarga hari yang indah, hari yang baik dan penuh keberkatan, hari yang berbahagia, hari yang penuh berisi kejayaan, kesolehan dan keberuntungan. Ya Allah, ya Rahman Ya Rahim, Kurnialah juga kepada kami sekeluarga hari yang tanpa mara bahaya, krisis dan masalah, rezeki yang melimpah dan berkat, kebaikan yang banyak, perlindungan yang luas, hari yang tanpa kekeruhan, kesusahan dan kesedihan.... Aamiin... ". 

(Quoted from Jangan Bersedih- Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia by Dr Aidh Bin Abdullah Al- Qarni, 2011). 



Me and Amal Basyirah...Our happy Sunday morning. Having bfast @ mamak's (Khulafa restaurant). 


Amal' bfast on Happy Sunday Morning:)

That is my new helper (indonesian). Alhamdullilah.. Now, I am able to have my own peace of mind.. Sharing some of my responsibilities with her.. e.g. floor mopping, vacuum, laundry and etc... hehee

Amal is enjoying her bfast.


I would like to share a few great statements from great people. Here it goes..


1. Copy and paste from Prof Muhaya's fb status: 

"Hanya orang yg boleh.membuat pengorbanan yang besar akan dapat perkara yang besar. Lihat apa.pengorbanan kita. Hentikan.mengenang kebaikan kita pada orang tapi ingat kebaikan orang pada kita. Hentikan mengenang kesilapan orang pada kita tapi kenang.kesilapan kita dan belajar dan perbaiki diri. Dgn sendiri perasaan.marah dendam dengki akan hilang. Audit perkara yg kita kata masaalh dan labelkan dia sebagai ujian atau.pelajaran. Cari ilmu dan hentikan meminta dari.manusia tapi minta dari Allah". 

2. Another great statement I would say, copy and paste from Alumni atau Bakal Alumni Program Dr. Azizan Osman: 

"Org yg pemarah atau banyak sifat amarahnya serta suka memarahi apa sahaja yang berlaku di sekelilingnya adalah orang yang tidak faham 4 perkara:- 1- bahawa TIDAK BERGERAK SATU ZARAH MELAINKAN DENGAN IZIN ALLAH 2- Setiap perkara yg berlaku pasti ada hikmah 3- Kurang muhasabah diri atau melihat bagaimana memperbaiki kelemahan diri serta bersangka baik dengan A..."



Wallahualam and Wasalam.

No comments: