Sunday, October 26, 2014

BALIK KAMPUNG!

Bismillah .. SAW

Minggu ni kami balik kampung. Fully utilize betul masa sepanjang kami di sana. Banyak aktiviti kami sempat buat. Alhamdullilah..

Dan juga kebetulan..  (sebenarnya tiada istilah kebetualan. Semuanya dengan izin ALLAH jua). Kami sempat buat 2  meeting untuk projek baru kami. Discussion pertama saya join. Meeting kedua tak dapat join. Tak sesuai dengan anak- anak berderet nak join meeting. Saya duduk dalam kereta aja.

Kami balik petang Selasa. Dengan anak- anak asyik nak kena berehenti. Siap tidur dalam kereta siap ngantuk. Akhirnya kami sampai juga kampung, kir- kira pukul 2.30 pagi.

Hari Rabu, kami ke Puncak Gunung Jerai. Memang best. Nyaman dan cantik. Meeting. Makan tengahari di Kopitiam Alor Star.  Kemudian terus ke rumah PakCik. Kat sana boleh memancing, tepi bendang. Favorite anak- anak saya. Kami bermalam disana.


jagung di kaki gunung jerai

Mee Abu


Hari Khamis, pagi- pagi keluar. Kami ada meeting untuk Projek Baru (1), kemudian ke lokasi yang berlainan untuk Projek Baru (2). Selesai meeting, kami makan kat satu restoran tu.. Memang sedap!

Selesai makan, kami pi carik Roti Bakaq telur Meleleh. Ownernya Tuan Zack EMCC. Rupanya situ ada expo peladang. Macam2 haiwan ada. Seronok anak- anak.


Roti Bakaq telur Meleleh sedap giler

Tokeynya.. 



Hari Jumaat kami pi Mandi ayaq Terjun. Lokasi Hutan Lipur Batu Hijau. Ok jugak. Cuma waktu weekdays. Agak sunyi tempat tu. 













Hari Sabtu, pula sangat special. Kami menerima jemputan dari Datin Atikah (Mak Tok). beliau merupakan pengasas kepada produk Hi- Goat. Memang terinpirasi dengan perkongsian dari beliau.  Alhamdullilah



Kemudian kami ke Muzium Padi dan Pusat Sains negara Wilayah Utara. Not bad juga. Especially Pusat Sains tu. Masuk percuma dan dalam tu memang ralit budak- budak. Cuma one thing yang saya nampak di Utara ni banyak facility disediakan. Tapi tak maintain. Sayang sangat. 








Gunung Keriang 

Alhamdulillah.. Ahad pagi kami balik. Dan sekarang time landing.. Lama tak beradu atas katil sendiri. Overall, visit kali ni memang best. Sebab combine business trip,  vacay for the kiddos dan yg paling penting melawat in laws. 

Terima kasih ALLAH

Azura Hashim

#tulislaju2sebabAmaldahtarikajaktidur





No comments: